متاورس (METAVERCE) یک اقتصاد عظیم در آینده

متاورس (METAVERCE) یک اقتصاد عظیم در آینده 4_abkoud

متاورس (METAVERCE) یک اقتصاد عظیم در آینده

متاورس (META VERCE) نظریه ای درباره ی یک تکنولوژی جدید در آینده است. یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سرتاسر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ورای مفهوم امروزی فضای مجازی بوده و در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است.

آینده نگران معتقدند بشر طی صدها سال آینده به این فناوری دست می یابد.

متاورس (METAVERCE) یک اقتصاد عظیم در آینده_abkoud

ریشه کلمه متا (Meta) فراتر و ورس (univerce) به معنی جهان تشکیل شده است، که کلمه متاورس را تشکیل می دهد(یعنی فراتر از جهان). متاورس در یک کلام جهان دیجیتال است. جاییکه در آن هزاران چیزی که بخواهید، موجود است.

روزی برسد که متاورس به یک اقتصاد عظیم تبدیل شود و در آن زمان ارزش آن برابر با بیش از 10 برابر ارزش کل اقتصاد جهانی فعلی خواهد بود.

متاورس (METAVERCE) یک اقتصاد عظیم در آینده 1_abkoud

متاورس معنی دیگرش در یک کلمه جهان های مجازی نام گذاری شده است.

متاورس شبکه های فراگیر
ارزهای دیجیتال
شبکه های رمزگذاری مانند بیت کوین و اتریوم
واقعیت توسعه یافته واقعیت مجازی (VR)
واقعیت افزوده (AR)

متاورس وضعیتی است که قرار است جانشین اینترنت کنونی شود و تمام محتوای آن را ما با محدودیت های دسترسی بسیار کمتری به کاربران عرضه کند.

برخلاف اینترنت فعلی، کاربران متاورس تغییرات ایجادشده توسط کاربران دیگر را در لحظه و زمان واقعی تجربه خواهند کرد. اگر کاربری هرگونه تغییری در متاورس ایجاد کند آن تغییر دائمی بوده و بلافاصله برای همه قابل مشاهده است. بر لاف اینترنت، هویت و تجربه های آنلاین شما در سراسر متاورس حفظ می شود. به این معنی که در متاورس کاربران دیگر نیازی به داشتن پروفایل جداگانه نیستند، بلکه می توانند در تمام این پلتفرم ها تنها خود واقعی شان باشند. این تداوم هویت عامل اساسی در شکل گیری نحوه خرید و مصرف محتوا توسط کاربران متاورس خواهند بود.

به لطف متاورس دیگر لازم نیست برای کار در محیط فیزیکی در دنیای واقعی حضور داشته باشیم، بلکه محل کار ما در همان متاورس خواهد بود.

متاورس (METAVERCE) یک اقتصاد عظیم در آینده 3_abkoud

عینک های واقعیت مجازی و محیط متاورس


عینک های واقعیت مجازی و محیط متاورس هم پای هم ساخته می شوند و در آینده نزدیک این عینک ها کاربردهایی نظیر؛ احراز هویت، به خاطر سپردن نام همکاران، بخش ها و پروژه هایی که قبلا با هم کارکرده اید و در کل به عنوان پنجره ای از راه دور به دفاتر اداری، تاسیسات تولیدی و کارخانه بسته بندی سراسر جهان استفاده کرد.

این عینک ها جایگزین گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها می شوند.

تصاویر دیجیتالی، حسگرها و پخش ضبط صوت همه از قابلیت های زندگی در متاورس است.


منبع: متاورس چیست و کی قرار است در آن زندگی کنیم؟


گردآورنده: خانم آسیه حسینی

نظرات (3)

محمد

عالی بود

Thank you, your site is very useful!

Useful information

نظر خود را بنویسید